вторник, 7 ноября 2017 г.

СУДЖЕННЯ ПРО НЕДОЛІКИ

   М.К. Рерих. Конфуций справедливый. 1925.
У сучасному світі воєн, революцій, терору, суть яких полягає в міжособистісних конфліктах, мимоволі виникає думка: чи достатньо в світі будь-якого рангу політичних діячів здатних розумно мислити і усвідомлювати міру особистої відповідальності за їхні дії? 

Чи розуміють політики, що відповідно до масштабу довіреної їм влади до управління світом і порядком на планеті, на континенті, в співдружності країн, в окремо взятій державі, при невмілому (несправедливому) правлінні в обов'язковому порядку будуть виникати претензії народів, народу, держав, націй.
Справедливість - неупередженість.
Упереджений - схильний до чого-небудь.
Далі розмірковуємо, до чого схильні, упереджені ті чи інші політики, які тим чи іншим шляхом виявляються на вершині піраміди влади? Цікаво відзначити явище, що піраміди різного масштабу, а схильності у тих, хто на вершині, однакові. Чому? Тому, що вони все однодумці: бажають влади, спрямовуються до влади, домагаються влади. І ось, кожен, хто побажав, виліз на вершину влади, припустимо, в своїй країні, обов'язково прийде до тями від передвиборної ейфорії і запитає сам себе: "А далі що?"

Подивиться вниз: "Ой, скільки людей (виборців, політтехнологів, однодумців) мені допомагали зійти на цю вершину! Ой, скільки грошей (від держави, від спонсорів і своїх особисто) витрачено! Ой, скільки сил (сили волі, сили розуму, сили духу) ще належить вкласти, щоб усім, хто допомагав догодити і віддати борг, відплатити сторицею! " Залишимо засмучених переможців і радісних виборців будувати щось хороше, світле, значуще, що вони задумали.
Звернемо погляд на ту частину людей, які не обирали, не допомагали, не вкладали грошей у процес досягнення вершини влади пемігших діячів. Вони, друга частина виборців, теж громадяни цієї держави, жителі цієї області або міста. Але не однодумці з переможцями. Як бути їм з тими, хто переміг? І як бути з ними тим, хто переміг? Два протистояння. Чи не вороги, які не противники, але суперники і опоненти.
Мудрий Конфуцій вчив: "З добрими людьми (в нашому прикладі це свої люди ) вчиняй по-доброму, а зі злими людьми (не своїми ), вчиняй по справедливості, тобто за законом". Виконання цієї поради можливо лише в тому випадку, якщо керівник позбавлений пристрасті до чого-небудь. А якщо не позбавлений? Тоді для нього, як і для всіх інших - суд згідно із законом.
У світі, де прийняті високі моральні норми і правила у взаєминах, "не свої" люди будь-яку схильність вождя позначать не як злочин, а як недолік в ньому (знань, досвіду, рішучості), і будуть обурюватися: "як така людина могла опинитися у влади? "

Недолік - вада, недосконалість, неправильність в комусь-, чомусь - небудь.

Які недоліки викриваються, критикуються завзятіше всього суперниками і опонентами? Наявність в політиці неміролюбства (злостивості), непрофесіоналізму (невігластва), амбітності (образливості), нерішучості (бездіяльності), безвідповідальності (беззаконня).
У світі людей, спрямованих  до духовності, ставлення до недоліків людського характеру інше. Святі отці, дивлячись на неподобства, що кояться конкретною людиною або певною спільнотою людей, об'єднаних єдиним інтересом, дають такі визначення: "У ньому, в них ...
... немає ненависті, є брак любові (до ближнього, як до самого себе).
... немає зла , є недолік добра (в думках, словах і вчинках).
... немає невігластва, є недолік освіти (в плані самопізнання).
... немає образливості, є недолік правдивості (до своїх недоліків).
... немає бездіяльності, є недолік дій (в єдиному пориві ).
... немає беззаконня, є недолік сили в законах (верховенства права).
... немає війни, є недолік світу в думках, словах і справах (миротворчості).
У будь-якій державі, в будь-якій сучасній країні проживає безліч народностей, національностей, етнічних груп, в яких є особи і групи, переповнені різними недоліками. Одні люди відчувають ненависть один до одного (ксенофоби). Інші проявляють недружелюбність (зловредність), треті лестощами приховують неправдивість (лицемірство), четверті хитрістю порушують закони (злочинці). П'яті збуджують конфлікти в середовищі існування (провокатори). Що відбувається в державі, де змушені співіснувати такі різні співгромадяни? Якщо більше число тих, хто має недоліки і не намагається їх в собі викоренити, тоді - потрясіння, сварки, заворушення, словом - хаос і беззаконня.
Що робити людям різних релігійних, політичних поглядів, рас і національностей, в розумі і в серці яких досить любові, чесноти, освіти, правдивості, рішучості, законослухняності, миротворчості?
Як би це банально не звучало, але їм треба об'єднуватися з тими, хто відповідає їх розумовому, душевного і духовного розвитку, щоб надавати допомогу тим, хто здатний і вже удосконалює свої недоліки, перетворюючи їх на переваги. Людина духовно розвинений може заповнити брак любові, добра і миру в родині, в колективі, в місті і країні. А безліч самостійних і самодостатніх людей зцілять ближніх своїх від проявів ментальної, душевної і духовної недостатності.
За умови наявності в більшості небайдужих людей перерахованих вище властивостей і мотивів атмосфера очиститься, багато сплячих пробудяться, протрезвіють, прозріють. Спочатку зміниться ситуація, потім і життя самих добрих і справедливих.
Піньковська Е.А.

Джерело: Товариств культури "Світло"

Комментариев нет:

Отправить комментарий